21/2/11

Escolas de bonsai

A Escola Lineal de Bonsai, é a primeira que utilizo, medidas e algunhas leis que aos poucos iremos desenvolvendo, estas leis e medidas fóronse aplicando a través dos séculos e descubertas grazas á observacion da natureza, polos primitivos e grandes mestres orientais

Ditas normas aplícanse tanto en Oriente como en Occidente, estas normas da harmonía e de estética son as que rexen actualmente no mundo do Bonsai

Un Bonsai deseñado na Escola Clasica, é un Bonsai fluído,elegante,preciso e matemático e as calidades do seu deseño é a linea ou o volume

En calquera Arte rexen normas nos deseños, no Bonsai as normas son de harmonía marcados por uns puntos de beleza

Dependendo de como se use eses puntos de beleza derívanse a distintas escolas:

ESCUELA CLÁSICA LINEAL
ESCUELA CLÁSICA DE VOLÚMENES
ESCUELA CLÁSICA DE LINEA E VOLUMEN
ESCUELA NEOCLÁSICA



Poco a poco y si consideráis que estas Escuelas (Las únicas que utilizan medidas) son de vuestro interés, iremos añadiendo mas y mas cosas hasta que estas escuelas os sean menos indiferentes

Los dibujos que iré aportando en este especie de cursillo, son de mi profesor del Arte del Bonsai, el reverendo Padre (por los años 89-90 de la Escuelas Lineales) D. Carlos Alberto Muñoz Giraldo , estos dibujos mas de 60 con referencia a la Escuela Lineal, mas su recuerdo es lo único que me queda de el, por la distancia.

escuela lineal
Debuxo 1

Xa dentro de la Escuela Lineal, para traballar no diseño dun Bonsái, algo primordial é ter claro o “frente do árbol”

É a primeira teoría, a dos opostos (debuxo 1)
OMOTE.......................Parte frontal do árbol
URA...........................Parte trasera do árbol
YINN-YANG................Teoría dos opostos
NEBARI.....................Parte das raíces vistas
TACHIAGARI.............Distancia do nebari a primeira rama

FRENTE E DORSO DUN ÁRBOL:Toda obra tridimensional ten un frente e unha parte traseira no Bonsái chamase omote y ura

Ollo do dragón, sección dorada, ou punto focal, vouvos a contar como se haxa a sección dourada, punto focal ou o tamén chamado ollo do dragón,

Para achar a sección dourada OLLO DOURADO DO DRAGÓN, seguiremos o seguinte método:


Este exemplo realizouse co suposto dunha árbore de 10cm de alto, medido desde a base do nebari até o ápice.


Trazaremos unha liña vertical AB, de 10 cm de lonxitude, acharemos o seu punto medio que chamaremos C, co compás picando en B trazaremos un arco que sairá de C e que terminase paralelo ao momento B, así obteremos BD.


Pecharemos o triángulo formado por ABD


Coa mesma medida de compás desde D trazaremos outro arco que saíndo de B corte o arco CD, formando así o punto E


Agora desde A trazaremos un arco que pase por E e xusto no punto onde corta a liña AB crearemos o punto F que será a altura do OLLO DOURADO DO DRAGÓN.


Se medimos FB obteremos 3,81cm.

Os debuxos que irei achegando nesta especie de curso, son do meu profesor da arte do Bonsai, o reverendo Pai (polos anos 89-90 das Escolas Lineais) D. Carlos Alberto Muñoz Giraldo , estes debuxos mais de 60 con referencia á Escola Lineal, mais o seu recordo é o único que me queda do, pola distancia.




No Bonsai é ese punto onde sen saber por que exerce unha forza irresistible en nós, ese punto é onde se fixa a vista e logo recréase un co resto do conxunto


Este punto obedece á constante de Shibui e o seu valor é: 0,381


Para atopar o "ollo do dragón" dunha árbore, de calquera tamaño

MULTIPLICÁSESE A ALTURA DESTE ARBOL (en centímetros ) POR 0,381


Calquera árbore deseñada nas Escolas Clasicas de Bonsai, ten SETE puntos de beleza uno no ápice outro na unión do tronco e do substrato e cinco intermedios de onde saen as ramas, os Jin, ou este implícito calquera elemento de beleza


Estas táboas (non todas, para non cansar) están en Bonsai Arte Vivente e son de fáciles asimilación.


Con estas táboas todas elas traballando co 0,381, non só pescudaremos a altura da árbore con relación a: o seu grosor, o tamaño ou groso das súas ramas,a localización destas, os seus puntos de nacemento, o ancho e a profundidade da árbore, o sitio ideal da posición da árbore na vasija, tamaño da vasija tanto en longo como no alto e ancho, o tamaño da mesa de exposición, e un sen fin de medidas mais, tanto cando a árbore teña unha HARMONÍA ou mais.


Dependendo das Escolas estes puntos coñécense como:


ESCOLA CONSTANTE DOMINACIÓN

Escola Lineal Dragón K

Escola de Volume Crisantemo Q

Escola linea e volume Dragón-Crisantemo KQ




Extraido dende http://bonsaiarteviviente.mi-web.es/board/index.html
por J. Carlos e Mariangeles

1 comentarios:

Chema Díaz dijo...

Este post podevos servir para entender como se diseñan estes árbores en base a conceptos técnicos, e para ver os nomes das parteis principais do Bonsai.

Produtores 2012-2013

Produtores 2012-2013
De dereita a esquerda: Kevin, Cristina, Esperanza, Xurxo, Sergi, Gustavo, Jorge, Alex, Tamara, Jacobo, José Manuel.Na parte inferior: Héctor, Óscar, Martín e Ventura. Fáltanos o produtor Brea.

Productores 2010/2011

Productores 2010/2011
De dereita a esquerda e de arriba a abaixo: Chema, Fernando, Andrés, Jesús Manuel, Inés, Javier, David, Carlos, Iria, Toñito, Hugo, Lorena e Ruso. Tamén están no grupo pero faltan na foto:Miguel Angel, Cristina e Zalo

Os Novos Productores

Os Novos Productores
Nesta rubica fotográfica temos os novos productores, tras unha saida o campo, son de esquerda a dereita Mario, Ramón, Silvia, Francisco, Pilar, Jose Manuel, Angel Castro, Alberto, Oscar, J.Martín, Juan, Angel García, Fernando e David.

Os productores

Os productores
Na foto os sonrintes productores, non se sabe si por puro placer ou por inconsciencia ante o que lles espera. Son de dereita a esquerda na liña de atrás: Rocío Torreira, Xosé Manuel Calvo, Julio Cesar Martino, Manuel Rúa, Amable Rodríguez, Marta Fraiz, e na liña dianteira: Francisco Romar, Rocío Gardes, Natalia Piñeiro e Sandra Sánchez. Faltan Rocío Sampedro e o productor ocasional Juan Santiso.

remexe polo blog

 
Producindo Planta - Template By Blogger Clicks